چمن مصنوعی حیاط
نوشته شده توسط : سپیده محمدی

artifical grass

استفاده از چمن مصنوعی در حیاط منزل یک ایده ای نوآورانه و بسیار هوشمندانه می باشد چرا که مزایای استفاده از چمن مصنوعی حیاط بی شمار بوده و بی تردید به نفع صاحبان منازل می باشد. برای اطلاع از مزایای چمن مصنوعی حیاط دلایل استفاده از چمن مصنوعی در حیاط، قیمت چمن مصنوعی حیاط و خرید چمن مصنوعی حیاط با ما در این مقاله همراه باشید.

استفاده از چمن مصنوعی حیاط

افراد و طراحان دکوراسیون و محوطه سازان به دلایل مختلفی تصمیم به استفاده از چمن مصنوعی در حیاط می گیرند. برخی مواقع افزودن یک چمن مصنوعی با رنگ سبز به حیاط حس سر سبزی و سر زندگی را به محیط حیاط ببخشد. کاهش احساس شادی و سرزندگی یکی از مشکلات اساسی جوامع بشری در عصر تکنولوژی می باشد. از آنجاييکه رسالت هنر معماری بهبود وضعیت زیستی جامعه از راه افزایش کیفیت فضای زندگی می باشد. تامین نشاط و سرزندگی در مجتمع های مسکونی و برج های مسکونی به ویژه در فضاهای باز و نیمه باز مانند حیاط و لابی مجتمع های مسکونی که فضای زیادی هم دارد و ساکنین بخش زیادی از زمان خود را در این محوطه ها می گذارنند و از طریق آنها عبور و مرور می کنند به یکی از دغدغه های ساکنین مجتمع و برنامه ریزان شهری تبدیل شده است.

artifical grass

مجتمع های مسکونی دارای حیاط بزرگی می باشد که کف اکثر آنها با سنگ فرش یا آسفالت پوشش داده شده اند. حس یکنواختی در حیاط مجتمع های مسکونی را می توان با نصب چمن مصنوعی به حس سرزندگی و نشاط تبدیل کرد. حس سرزندگی در یک معماری مطلوب باعث افزایش حس نشاط در مخاطبان فضا می گردد. با چمن مصنوعی حیاط به راحتی میتوان محیط حیاط را به مکانی سرشار از حس سرزندگی و شور اشتیاق که جزئی جدایی ناپذیر از یک معماری خوب می باشد تبدیل کنیم.

اگر در یک منطقه کم آب زندگی می کنید و یا اگر فقط از نگهداری مداوم چمن در حیاط خسته شده اید جایگزین کردن و استفاده از چمن مصنوعی حیاط می تواند دغدغه شما را به طور کامل از بین ببرد. بیشتر صاحبان خانه با تغییر از چمن طبیعی به چمن مصنوعی در زمان خود و مصرف آب صرفه جویی می کنند. امروزه چمن مصنوعی برای محوطه سازی و استفاده در فضای باز10 تا 15 درصد نسبت به گذشته رشد داشته است.

artifical grass

دلایل استفاده از چمن مصنوعی حیاط

برای استفاده از چمن مصنوعی در حیاط دلایل زیادی وجود دارد. تعداد طراحان و معمارانی که در محوطه سازی از چمن مصنوعی استفاده می کنند رو به افزایش است. همین دلایل زیاد باعث شده است که چمن مصنوعی پای ثابت و یکی از اساس ترین عناصر برای محوطه سازی منازل و باغ و ویلا می باشد.

صاحبان منازل به دلایل زیادی علاقه بسیاری به استفاده از چمن مصنوعی در حیاط منازل خود دارند. این دلایل عبارتند از:

  • داشتن فضای سر سبز و زیبا در حیاط منزل
  • محلی در حیاط برای بازی حیوانات خانگی
  • فضایی ایمن و نشاط آور برای بازیکودکان و ورزش کردن
  • استفاده از چمن مصنوعی حیاط در باغچه
  • استفاده از چمن مصنوعی در اطراف استخر
  • استفاده از چمن مصنوعی بین سنگ و کاشی
  • صرفه جویی در زمان
  • صرفه جویی در مصرف آب
  • صرفه جویی در هزینه ها
  • عدم استفاده از کود و سمپاش
  • عدم نیاز به آبیاری
  • عدم نیاز به آفت کش
  • عدم نیاز به چمن زنی

 

artifical grass

چمن مصنوعی حیاط چیست؟

در جواب این سوال که چمن مصنوعی حیاط چیست باید بگوییم که چمن مصنوعی حیاط همان چمن مصنوعی تزئینی است که از الیاف رشته مانند و از جنس پلی اتیلن و یا پروپیلن ساخته شده است که توسط یک لایه ضخیم به نام بکینگ که دارای منافذ برای عبور آب می باشد به هم متصل شده اند. چمن مصنوعی از نظر شکل ظاهری درست شبیه به چمن طبیعی بوده و در انواع طیف رنگ سبز و با ارتفاع های متفاوتی برای کاربرد های متنوع تولید می شود. چمن مصنوعی در دهه 60 میلادی به بازار عرضه  و در حیاط یک مدرسه نصب گردید پس از آن در زمین بیسبال ورزشگاه هوستون تگزاس نصب شد و تاکنون نحوه تولید و موارد استفاده از چمن مصنوعی دستخوش تغییرات بسیاری شده است. در سالهای اول چمن مصنوعی زیبایی چندانی نداشت و مانند یک پتوی پلاستیکی سبز بر روی سطح زمین بود اما رفته رفته مورد توجه باشگاه های ورزشی دیگر و افراد زیادی قرار گرفت. با افزایش درخواست استفاده از چمن مصنوعی نحوه ساخت آن تغییر کرد و کیفیت تولید این محصول روز به روز افزایش پیدا کرد به نحوی که چمن مصنوعی را در هر کجایی می توانیم استفاده کنیم.

artifical grass

همانطور که در بالا گفتیم اولین مورد استفاده از چمن مصنوعی در حیاط مدرسه بود. چمن مصنوعی حیاط کفپوشی مناسب برای تغییر فضای محیط به فضای پرنشاط و سرزنده می باشد. مخصوصا در محیط هایی که کودکان در آن عبور و مرور می کنند. چمن مصنوعی را در حیاط همه جا می توان استفاده کرد و فرقی نمی کند حیاط کجا باشد مانند حیاط مدرسه، حیاط مهد کودک، حیاط مجتمع های مسکونی، حیاط مجتمع های تفریحی، حیاط ادارات دولتی، حیاط بیمارستان و حیاط مجتمع فروشگاهی و هر حیاطی که فکرش را بکنید می توانیم چمن مصنوع را به عنوان مناسب ترین کفپوش موجود بر روی حیاط نصب بکنیم.

 

artifical grass




:: بازدید از این مطلب : 68829
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 4 آبان 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: