سیستم سرمایشی و گرمایشی هتل ها
نوشته شده توسط : سپیده محمدی

هتل

یکی از عواملی که موجب می شود یک مکان اقامتی مورد توجه مسافران واقع شود، توجه به سیستم های تهویه هتل است. دستگاه هایی که برای تهویه هوای اماکن اقامتی در تمام قسمت ها استفاده می شوند با راندمان بالا باید بتوانند نیازهای گرمایشی، سرمایشی ساختمان را فراهم کنند.

به طور کلی تاسیسات هتل ها شامل موارد تاسیسات مکانیکی و الکتریکی می باشد. از جمله تاسیسات مکانیکی می توان به لوله کشی، سیستم اطفای حریق، سیستم های تصفیه هوا و ... می باشد و تامین برق سیستم های تهویه سرمایشی، گرمایشی و تمامی روشنایی ها در دسته ی تاسیسات الکتریکی قرار می گیرد. عملکرد صحیح سیستم ها و مصرف بهینه انرژی به گونه ای است که هر دوی این تاسیسات به هم وابسته اند.

هتل

متخصصین و حرفه ای ها باید اطلاعات کافی از فناوری های جدید و به روز در سیستم های برقی، نرم افزارهای مختلف، تاسیسات و تجهیزات گوناگون داشته باشند تا با توجه به ابعاد، معماری و کاربرد هر فضای هتل به صورت بهینه و خاص عمل کنند.

 هتل

انتخاب تجهیزات مناسب به منظور داشتن بهترین عملکرد به مهندسین متخصص و خبره نیاز دارد تا از همان مرحله اول طراحی، اجرا و نظارت صحیحی داشته باشند. معمولا برای هتل ها از سیستم های سرمایشی و گرمایشی مرکزی استفاده می شود که تجهیزات زیربنایی آن درون موتورخانه قرار دارد. در مورد انتخاب تاسیسات برقی باید به رده ی انرژی آن توجه کرد که معمولا وسایل و لوازم دارای رده انرژی A و A+ به عنوان بهترین گزینه می باشند.

هتل

یکی از عواملی که انتخاب دستگاه مناسب برای تهویه اماکن اقامتی را تحت تاثیر قرار می دهد، توجه به نیازهای سرمایشی و گرمایشی ساختمان است.

بسته به اینکه هتلها در چه شرایط آب و هوایی است،سیستمی مناسب باید انتخاب شود؛ همچنین محل دقیق نصب سیستم های تهویه اتصالات، تاسیسات، نصب پمپ ها و غیره در این خصوص اهمیت دارد.

هتل

هتل

با توجه به ضرورت طراحی و سیستم ‌های با کیفیت در حوزه تهویه مطبوع، انجمن های جهانی استاندارد، یک سری دستورالعمل‌ها را تحت عنوان استانداردهای سیستم های تهویه ای، تدوین و به این صنعت ارائه داده اند.

استانداردهایی که در شرکت های تولید کننده تهویه مطبوع باید همواره رعایت شود تحت نام استانداردهای ANSI/ASHRAE 62-1 / 62-1 شناخته می شود. در این مراجع، تمام دستورالعمل ها و اطلاعات لازم برای اطمینان از طراحی یک پروژه و سیستم های تهویه ای، مطابق با آخرین الزامات و به‌ روزرسانی‌ ها بیان شده است.

ه

هتل




:: بازدید از این مطلب : 268
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 آبان 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: